62
3
3
Råtten vindski - anbefalt utbedring
13
0
Enden av vindski på huset har begynt å råtne. Kan man kutte av enden, så fremt det ikke er råttent videre innover, og deretter skjøte på en del.
Hva er anbefalt utbedring her? Tenkte i utgangspunktet å gjøre det selv, men dersom man må av med deler av taket for å utbedre det, blir jeg litt mer skeptisk til det. Hvor mye jobb er dette?
Hva er anbefalt utbedring her? Tenkte i utgangspunktet å gjøre det selv, men dersom man må av med deler av taket for å utbedre det, blir jeg litt mer skeptisk til det. Hvor mye jobb er dette?



Ville fuget skjøt mellom ny og gammel etterpå
For meg, ser ikke dette tapt ut, så jeg ville ventet til det var skikkelig tørt, smørt det inn med visir - vått i vått, og så dekket det med blikk. Tilpasset blikk får du hos din lokale blikkenslager.
Der var det overlapp skjøt som var problemet
Hos meg var det råte i skjøt av vindski men bare nederst så jeg kappet bort denne delen (kan ikke bytte for har Zanda plast gavl beslag de knekker hvis en prøver å ta de av og ingen til passer for å erstatte dem)