62    3    3  

Råtten vindski - anbefalt utbedring

 13     0
Enden av vindski på huset har begynt å råtne. Kan man kutte av enden, så fremt det ikke er råttent videre innover, og deretter skjøte på en del.

Hva er anbefalt utbedring her? Tenkte i utgangspunktet å gjøre det selv, men dersom man må av med deler av taket for å utbedre det, blir jeg litt mer skeptisk til det. Hvor mye jobb er dette?
Råtten vindski - anbefalt utbedring - 2026-06-23_11-46-07.png - SRVTexas
Råtten vindski - anbefalt utbedring - 2026-06-23_11-50-18.png - SRVTexas
Råtten vindski - anbefalt utbedring - 20260622_193410.jpg - SRVTexas
Husk dette under oppussing: Lagre kvitteringer, bilder og avtaler i Boligmappa. Logg inn her

   #1
 39,574     Lillestrøm kommune     1
Viktig å grunne og nalevenden etter du har kuttet før du setter inn en trykkimpregnert ny ende bit som også er malt

Ville fuget skjøt mellom ny og gammel etterpå
   #2
 142     Kristiansund     1
Hei,

For meg, ser ikke dette tapt ut, så jeg ville ventet til det var skikkelig tørt, smørt det inn med visir - vått i vått, og så dekket det med blikk. Tilpasset blikk får du hos din lokale blikkenslager.
Signatur
   #3
 39,574     Lillestrøm kommune     1
Det kan være vanskelig å se jeg stakk pekefingeren inn gjennom tobpent malte bjelker under en terasse en gang det var kun maling som holdt det sammen

Der var det overlapp skjøt som var problemet

Hos meg var det råte i skjøt av vindski men bare nederst så jeg kappet bort denne delen (kan ikke bytte for har Zanda plast gavl beslag de knekker hvis en prøver å ta de av og ingen til passer for å erstatte dem)