34    2    0  

Fundamentering til badestamp i hyttehagen

 1     0
Vi skal ha en badestamp i hagen og tenker å sette den et sted hvor det kan graves ned til en skrånende fjellgrunn, det får vi hjelp av en nabo til.

Jeg ser for meg at det ikke er veldig langt ned og at vi får en grop på ca 20 cm - 70 cm dybde da grunnen og fjellet skråner nedover. Og at man graver en kanal med drenering mot skrenten som vannet fra stampen vil gå mot når man skal tømme den. 

MEN jeg ser det skrives en del om pukk og fiberduk og slikt under en sementsåle, men er det noe i veien for å kun bruke sement og sette stampen oppå dette? Er det noe for og mot å bare bruke sement med armeringsjern? 
Husk dette under oppussing: Lagre kvitteringer, bilder og avtaler i Boligmappa. Logg inn her

   #1
 142     Kristiansund     0
Hei,
Hvis spørsmålet er om du kan støpe en platting direkte på rengjort fjell, så er svaret ja.
Skal du lede bort vann fra stampen, så kan du kanskje vurdere å legge et rør, som leder vannet akkurat dit du vil.
Signatur
   #2
 16,101     0
Men isolasjon under kan jo være lurt. Men avhenger mye av utforming av bunn.